Folytatódnak az egyeztetések a 3,5 t megengedett legnagyobb össztömeg feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe sorolásáról. A díjpolitikai döntésekben illetékes szakminisztérium, az érdekképviseletek és társaságunk részvételével aktív párbeszéd zajlik, melynek keretében a felek a 3,5 t feletti autóbuszok e-útdíj-rendszerbe történő átvezetését, annak feltételeit pontosítják.
Előbbiekre tekintettel a kormány 13/2024 (1.30) sz. Korm. rendelete módosította az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvényt (Útdíjtv.), az útdíj mértékéről és az útdíjköteles utakról szóló 25/2013. (V. 31.) NFM rendeletet (Útdíjrendelet), valamint a használati díj megfizetése ellenében használható autópályákról, autóutakról, főutakról és azok díjáról szóló 45/2020. (XI. 28.) ITM rendeletet (Díjrendelet).
Fentiek alapján 2024. február 1-től nem a megtett úttal arányosan, hanem továbbra is a használati díj alapú rendszerben, e-matrica vásárlásával tudják rendezni az úthasználók a 3,5 t feletti autóbuszok úthasználatának díját. A HU-GO elektronikus útdíjszedési rendszerbe regisztrált 3,5 t feletti autóbuszok üzemeltetőit arra kéri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., hogy még ne vegyék igénybe útdíjfizetésre a HU-GO e-útdíj-rendszert, ne használják a megvásárolt fedélzeti eszközeiket.
Az e-matrica rendszerben a 3,5 t feletti buszokra országos havi és heti (10 napos) jogosultság is vásárolható 2024. február 1-től, azzal, hogy a módosuló Díjrendelet alapján ezen jogosultságok érvényessége 2024. március 31. napján 24 órakor abban az esetben is lejár, ha a megváltásakor hatályos rendelkezések alapján ezen az időponton túl is érvényes lenne.
Ezzel együtt a 2024. január 31. előtt B2 kategóriára vásárolt havi és heti (10 napos) e-matricák érvényessége természetesen nem jár le január hónap utolsó napján, azok az egyes matricatípusok érvényességi idejének megfelelően használhatók.